søndag 2. mai 2010

1033 venner på Facebook.


av Adolf Vind Bircheland

Siden debuten på nettsamfunnet facebook for ca 14 måneder siden er Adolf Vind Bircheland begunstiget med tilsammen 1033 webvenner. Nu er det tid for en facebook pause. Den pirrende nysgjerrighet for denne webverdenen er erstattet med lange gjesp, og forventede hendelser. Jeg finner det derfor nødvendig å ta en pause.

Adolf Vind Bircheland takker hver eneste av dere 1033 for en artig tid sammen. Man skal jo som kjent ikke bare ha det morsomt, man skal ha det litt le også. Du lurer kanskje på hvordan det hele startet? Iherdige journalister har snust og sniffet og skrevet om Hvem som stod bak Adolf Vind Bircheland. Denne katt og mus lek fant jeg særdeles morsom.

Det fremstod som sikkert for de fleste at Adolf til enhver tid befant seg i Egersund og nærliggende heieområder. Jeg har vært i Egersund tilsammen 7 eller 8 dager iløpet av tiden Adolf Vind Bircheland har drevet med sine sprell. Gleden med de fjernstyrte applikasjoner har vært på min side, så absolutt. Man kan være til stede i ånden, selv om man ikke legemlig befinner seg på stedet.

Et høydepunk var Show Chow sin jularevy, jeg hadde håpet at Adolf Vind Bircheland med sin bowlerhatt hadde blitt viet en smule oppmerksomhet, men ifølge kilder ble det visstnok ikke dreiss over dette innslaget. Mange har vært opptatt av "Hvem som er Adolf Vind Bircheland". Jeg kan med sikkerhet si at det finnes noen der ute som gir seg ut for å være Adolf Vind Bircheland, det er skrevet og signert ting i Adolfs navn som jeg ikke kjenner.

Hvor om allting er, jorden snurrer rundt som før. Det skal den fortsette å gjøre. Adolfs pennefører henter inspirasjon fra mange hold. Jeg takker Piet Hein, Søren Kierkegaard, Knut Hamsun, Charlie Chaplin, Henrik Ibsen, Alexander Kielland, Lars Hertervig, Rolf Løvland og Secret Garden og ikke minst Dalane Tidende.

Redaksjonen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Adolf Vind Birchelands verden..

Adolf Vind Birchelands verden..
den som kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorlig, har faktisk fattet begge deler lige dårlig..