mandag 30. august 2010

Verdens beste mobiltelefon



av Adolf Vind Bircheland

Jeg har skaffet meg verdens beste mobiltelefon. Telefonen er noget uhamslig at have på lommen, og det er nettopp det som gjør den til verdens beste. Jeg kan nås når jeg oppholder meg ved telefonen, ute i det fri. Ellers vil jeg bevege meg fritt, og nyte det eksklusive i det å være utilgjengelig. Jeg har et sterkt behov for å ikke være tilgjengelig til enhver tid. Hvorfor må det være slik at alle skal ha rett til å komme i kontkt med meg efter eget forgodtbefinnende?

Dette er et ledd i prosessen "ta tiden tilbake". Efter år med massiv reklame om viktigheten av å være tilgjengelig over alt hele tiden, er nu tiden kommet for å slå tilbake. At det finnes leverandører av forstyrrende produkter som når deg langt til havs, og sågar innerst i Trollskogen er sikkert som "Ice" om vinteren. Jeg vil ikke ha "is" overalt alltid, takk.

Det eneste man oppnår ved alltid å være tigjengelig er stress. Følelsen å være uunværlig er også et febertegn på denne påtvungne moderne vei.

Få deg ny "mobiltelefon" du også! En som er ute, og som er for tung til å bæres...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Adolf Vind Birchelands verden..

Adolf Vind Birchelands verden..
den som kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorlig, har faktisk fattet begge deler lige dårlig..