fredag 1. januar 2010

Mitt avslapningssted..


av Adolf Vind Bircheland

Ingenting er som å starte det nye året med en nyttårskonsert fra Wien, og påfølgende nyttårshopprenn. Sånn har starten på hvert nytt år vært for meg så lenge jeg kan huske. Det er ikke alltid lyden er på, "felegnuring" er som regel vakkert i kortere øyeblikk. Men kjekt er det!

Tiden er inne for å tenke fremover. Jeg kommer til å skrive blog også i året som kommer. Nytt av året er at jeg også skriver på ei bok som jeg håper blir gøy. Fjoråret ebbet ut med endel oppstuss om hvem som står bak pseudonymet Adolf Vind Bircheland. Meningen med Adolfs verden var budskapet i det som ble skrevet, og å ha det morsomt på egen og andres bekostning. En hel by har blitt bedre kjent som den lille byen som "Blinker med lysan", og det er ikke dårlig bare det. Jeg har ledd meg skakk over folk som har gitt uttrykk for at de har spanet i Eikundakafeen efter en komlespisende Adolf Vind Bircheland. Jeg har ikke lurt disse, og samvittigheten er ren som hos ei sovedokke. Adolfs verden er en blanding av virkelighet og illusjoner. Adolfs pennefører har legemlig sett befunnet seg på 45 mils avstand fra begivenhetene, men i tanken og i illusjonen har jeg vært til stede.

Det som har vært uventet er at så mange har blitt webvenn med Adolf Vind Bircheland, dette hadde jeg ikke trodd. Jeg lurer på om han får 1000 venner? Veien har blitt litt til under marsjen. Lenge lurte jeg på om jeg skulle la Adolf få marsjere inn i et nytt år, jeg har nu bestemt at han, med sine venner, skal få traske videre. Hva vi møter på ferden vet vi ikke, i likhet med alle andre, men utgangspunktet er at det skal være gøy å ha det løye. Det skal også være løye å ha det gøy. Denne blog fungerer som et avslapningssted for meg, jeg liker å skrive og bli skrevet for.

Vennligheten facebook har ført med seg har fasinert meg. Folk har plutselig fått store vennekretser, selv om de ikke omgås sosialt. Folk man tidligere visste hvem var, er nu blitt venner. Sånn sett gjør facebook mer for verdensfreden enn mange andre mer eller mindre seriøse forum. 2010 er for alle et ukjent farvann, vi skal ut på reise sammen, på samme planet. La dagens ønske bli at alle velger de gode og positive løsningene når valg skal tas. Men, hvor om allting er, sorger og gleder skal sammen gå og leve. Ukjekke ting vil også inntreffe. Da er det nyttig at minnes at jorden tross alt er en jammerdal. Paradisiske tilstander er utlovet oss først på et senere tidspunkt.

Facebook blir vel avløst av noe nytt efterhvert, så vi får nyte den søte tid så lenge det er tilgang på honning.

Et riktig godt nytt 2010 ønskes deg fra Adolf Vind Birchelands pennefører, personlig.

1 kommentar:

  1. Gått nyttår Adolf! Betryggende å se at du orker å ekponere deg videre:O) Nov 08 sa eg i et prortrett inervju (lokal avis) at 2009 skulle bli et spennende år.... 2010 blir i samme gate. å godt å vite du er her å følger me oss: Ha ett gigantisk år å håper "bærhøsten" blir stor, sånn at vinen kan lages å lagres i mange år:O))) Hepp hepp <3<3<3

    SvarSlett

Adolf Vind Birchelands verden..

Adolf Vind Birchelands verden..
den som kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorlig, har faktisk fattet begge deler lige dårlig..