søndag 10. januar 2010

Nyheter hele tiden.


av Adolf Vind Bircheland

Jeg er fri, jeg har fjernet en ingrediens i mitt liv jeg trodde var viktig. Mitt TV-nyhetsbegjær er nu sloknet. Jeg leser fremdeles et rikt antall av verdens aviser, men TV nyheter er for all fremtid eksludert fra det Vind Birchelandske hjem. Jeg har ikke lenger behov for å bli informert om katastrofer under de fjerneste himmelstrøk. Jeg får vite det jeg skal vite, og det holder lenge nok det.

Jeg ønsker at også andre avslutter sin ørkenvandring, og blir mer bevisst i så måte. Underholdningsbransjen bruker kriminalitet og katastrofescenarier som spekulativ underholdning. Dette gjør ikke folk lykkelige, dette gjør ikke folk friske og dette gjør ikke folk fornøyde. La veien til fjernkontrollens av-knapp bli meget kortere. Det finnes dog så meget annet, og dertil meget sunnere at bedrive tiden med.

Det man fyller sitt hode med kommer til uttrykk i livet som leves. Fyll opp med positive, gode opplevelser, musikk, litteratur og kjærlighet.

Du får helt sikkert vite om det du har behov for å vite om, vær du sikker. Jeg er i min andre uke uten TV nyheter, og det er deilig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Adolf Vind Birchelands verden..

Adolf Vind Birchelands verden..
den som kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorlig, har faktisk fattet begge deler lige dårlig..