søndag 25. april 2010

Ferdig spådd kaffegrut.


av Adolf Vind Bircheland..

Morgenstund har tull i munn, sa folk i gamle dager. Oppsamlet og ferdig spådd kaffegrut skal idag brukes i omgang nummer to. Verdens vakreste roser blir resultatet af påstrøing af kaffegrut i bedet. Jeg har erfart gjennom flere sesonger at resultatet blir vakkert. Det er dog forskjell på grut som er spådd eller ei. Flotte roser er bare en av de mange fordeler man oppnår ved kaffegrutspåingens edle kunst.

Et eventyrlig naturfenomen er likeså den fuglesang som høres efter at småfuglene har hoppet rundt rosebusker og nebbet i seg grutkorn. Det må vel lyde som en himmelsk fuglesang? Ja, det skulle ikke meg fortuste!

Jeg nyter årstiden, og håper du gjør det samme. Konsentrer deg om vesentlighetene, og vær nøye på hvem som fortjener oppmerksomhet. Mange hyggestunder er i nær vente. Sommerstundene er dog de bedste. Iår som ifjor skal Adolf Vind Bircheland på tur til et land der ligger syd i Europa. Jeg har aftalt møde derude med noen af Rogalands fremste mennesker, og det skal drodles om både det ene og det andre. Det pleier ofte at bli sådan at...

Nettopp dette år skal Adolf personlig bestige Preikestolen i Ryfylkes vakre landskab, nå det vil skje får vi vente og se. Jeg glæder mig allerede.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Adolf Vind Birchelands verden..

Adolf Vind Birchelands verden..
den som kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorlig, har faktisk fattet begge deler lige dårlig..