mandag 18. oktober 2010

Dagens lille oppskrift


av Adolf Vind Bircheland

Livet er helt unikt. Tenk å få leke på en Jærstrand når vinden napper i kropp og natur. Regnet pisker og slår i ansiktet, og bevisstgjør deg hvert millisekund om at du lever, du føler, du tenker og har det helt herlig.

Jeg løper på sanden som et barn. Vifter med hendene høyt over hodet, føler jeg svever med fuglene som blir behandlet som små dunnøster av elementene. Bølgene slår frådende mot land, og prøver å nå meg. Dra meg ut i havet og la meg bli ett med alt. Her, akkurat her på Borestranden føler jeg at jeg er mer levende enn på lenge. Høststorm, du herlige høststorm.

En smule galskap, et fang med smil og vennlighet, noen dråper utforskertrang hjelper mer enn tusen og en natt. La høststormene komme, jeg er parat til å nyte hvert sekund, hvert minutt og hver eneste time av det. Lev og LEK.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Adolf Vind Birchelands verden..

Adolf Vind Birchelands verden..
den som kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorlig, har faktisk fattet begge deler lige dårlig..