fredag 9. oktober 2009

En stor komedie..

av Walther Weshovda Borje

Jeg har fulgt nøye med på Deres internetblog Herr Adolf Vind Bircheland. Jeg oversender dette indlægg i håb om at De vil publisere det og gjenoppfriske eimen av et eldre overgrep mot de omboende tilhørende den gode gamle Koldalsvei:
Jeg gikk forleden forbi veien som fører inn til den vakreste av de lavereliggende Dalaneheier. Vi som i sin tid bodde innover det som da var Koldalsveien opplevde en lykkerus så stor at ord ikke kan beskrive dette.
Det at statens navnekonsulent på slutten av 1980 tallet berøvet oss den smukke adresse, og omdøpte det hele til Heggdalsveien med to g'er opplevdes som veldig lite rettferdig. Kunnskapsbasert var det vel heller ikke. I min natur tilligger det å ikke glemme slik urett, og jeg vil nu starte en prosess med henblikk på sentrale myndigheter i Christiania (nu Oslo) for å få omstøtt denne beslutning.
Jeg nærmer mig nu den skjønne pensionistalder, dog på overtid. Slig at jeg forventer å få frigjort kapasitet til å starte prosessen frem mot tilbakeføring av veien til sitt rette navn, nemlig Koldalsveien.
med vennlig hilsen Walther Weshovda Borje

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Adolf Vind Birchelands verden..

Adolf Vind Birchelands verden..
den som kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorlig, har faktisk fattet begge deler lige dårlig..