tirsdag 15. desember 2009

Jeg drømte at Vår Herre var en kvinne


av Adolf Vind Bircheland

Jeg drømte at Vår Herre var en kvinne,
med universets romsligste fang,
Hun satt der oppe og tenkte,
det var jo ikke dette jeg startet en gang

Jeg drømte at Vår Herre var en kvinne,
som elsker alle sammen på vår jord.
Hun tittet ned på oss å tenkte,
hvorfor lyttter de ikke til fredens vakre ord

Slik lå jeg denne natten med øynene åpne,
jeg tror jeg drømte det samme,
gang efter gang.
Jeg drømte at Vår Herre var en kvinne,
som skapte alt, ned til den minste fuglesang.

Jeg drømte at Vår Herre var en kvinne,
og slettes ingen allmektig mann,
Det var den beste drømmen man kan drømme,
kanskje får jeg drømme den nok en gang?

1 kommentar:

  1. En flott tekst som sier at i drømmene kan alt skje, men kanskje vår herre er en kvinne...

    SvarSlett

Adolf Vind Birchelands verden..

Adolf Vind Birchelands verden..
den som kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorlig, har faktisk fattet begge deler lige dårlig..