onsdag 2. desember 2009

kommunesammenslåing



av Walther Weshovda Borje

Jeg har gått på kaffegrutspåingskurs hos en meget rennomert spåer i Lædhre. Jeg har nå utøvet denne tilnærmede vitenskap et par uker. Meget oppløftende resultater, og jeg er en fra naturens side en anerkjent mistenksom og skeptisk person. Jeg har funnet flere bortkommede eiendeler rundt i min bolig. Jeg fant sågar naboens gjenglemte gressklipper under veden i naboens garasje. At naboen sa at gressklipperen, av typen Husquarna og drives av muskelkraft, ikke var savnet, men lagret på stedet anser jeg som en bagatell.

Kruttsterk Coop kaffe fra varehuset Eikunda, blandet i foreskrevet mengde og forhold er rene sannhetserumet. I den forbindelse ble jeg bedt om å tyde grut i forbindelse med kommunesammenslåing i Dalane. Jeg gikk ivrig, men full av respekt til oppgaven. For å sikre meg nok grut til sikker spåing i et slikt enormt viktig tema forberedte jeg meg grundig. Jeg fikk kokt opp en ca 5 liter kruttsterk kaffe med dertil 1 kg pulver i riktige forhold. Nå er jeg våken på femte døgnet, men er sikker i min sak.

De fremste av de folkevalgte i de 4 dalanekommunene vil bli kontaktet av en departementsråd innen påsken 2013. En ledende herre (ser en bart) vil bli forelagt en formel kalt hokuspokus formelen. Dette medfører at de som slår seg sammen vil bli takket med at en strek slås over gjelden!! Dette er ett nytt og meget suksessfullt verktøy som staten tar i bruk for å avverge bølge nummer tre fra den verdensomspennende finanskrisen som rir verden som en svartedaue.

Ulike næringsinnviklere vil bli båret på gullstol, og flaggene vil vaie over kommuneriket. Det Liberale Folkeparti vil gjennoppstå og Per Pollestad vil bli forespurt om å bli ordfører i den nye kommunen som vil få navnet Cittalene.

Nu håper jeg snart at søvnen kommer.... gjesp zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzljhidyt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Adolf Vind Birchelands verden..

Adolf Vind Birchelands verden..
den som kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorlig, har faktisk fattet begge deler lige dårlig..