torsdag 5. november 2009

Nytt produkt fra min kreative hånd..


av Adolf Vind Bircheland

En drøm er gått i oppfyllelse. En ny tidsregning er startet. Et nytt produkt har sett dagens dunkle lys. Efter år med utprøving og feiling er jeg nu tilfreds med det anbefalte produkt. Nemlig Tondyldthe. Et alkoholfritt alternativ til stearinlys- og poesiaftener. Effekten av The av Tondyldbuskblader kjenner ingen grenser. Dette er en nyhet som til de grader vil revolusjonere verdenshandelen på litt sikt. Ifølge min gode venn Bjarne Rimi frå Lom er Tondyldthe rene vaksinen mot svineinfluensa og min bekjent "kjendiskokk" Hellstrøm er overbevist om at dette et produkt som i høyeste grad vil rydde opp i alskens hverdagslige trivialiteter.

Veien frem til ferdig produkt kan jeg røpe har vært lang. Tondyldbladet må, viser det seg, høstes i en meget tidsbegrenset periode. Og de klimatiske værforhold i vekstsesongen er avgjørende for godt resultat. Jeg nevner, for underholdningens del, at fjorårets The smakte råttent høstløv.

For å nyte årets The i riktig atmosfære planlegges et innsalg til "Julebyen". Da produktet nettopp er godkjent og kvalitetsstemplet av et anerkjent Ceylonsk Thekompani er desverre ikke egen utsalgsbod reservert. Det jobbes med muligheten til å få lansert produktet sammen med noe husflid eller haslenissesalg. Hvis noen der ute i den store verden har de rette kontaktene, vil Adolf Vind Bircheland bli ellevilt begeisteret for en tilrettelegging til den sagnomsuste "Juleby"-åpning.

Videre er det mottaget et telegram fra bestyreren i Losje Varberg. Han bejubler Tondyldthe produktet. Han uttrykker euforisk begeistring over at det tross alt er mulig å introdusere et nytt drikkendes produkt i Verdensbyen som IKKE inneholder alkohol. Sistnevnte mente Bestyreren var et tankevekkende spark til byens Bryggerier og Brygghus.
Jeg parerte hyggelig, som alltid, med at Julebrusen av beste sort, både rød og gul, nok var på utsalget allerede.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Adolf Vind Birchelands verden..

Adolf Vind Birchelands verden..
den som kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorlig, har faktisk fattet begge deler lige dårlig..