søndag 12. juli 2009

En indre reise i sommernatten.


Jeg ble inatt grepet av en trang til å foreta en innvendig reise. Sommeren er jo som kjent tid for de store og små utflukter i rekreasjons- og opplevelsesøyemed. Folk flokker seg langs strender og andre steder der sola har for vane å brune de skrøbelige kropper. Selvsagt skal man trene, øve seg og stelle pent med sitt jordisk tilhørende legeme. Jeg finner alikevel stor glede i å foreta indre reiser og tilegne meg åndelig trim.

Jeg skapte igår sent på aftenen på min terrasse en dertil god og riktig atmosfære for å kunne henfalle til den rette stemning. Min innvendig flyvertinnestemme forklarte med behagelig og vennlig røst hvordan jeg skulle forholde meg før "take off". Jeg måtte sørge for å ha tilstrekkelig stearinlys tent, rødvin i et dertil rommelig stettglass. Det blev oppfordret til at fylle uterommet med dempet og vakker musikk. En nærmest hvilken som helst utgivelse av Secret Garden ville gjøre nytten. Så var alt klart for avreise under stjernene. Det at en vakker ne måne gled over horisonten på østhimmelen og skapte en trolsk stemning understreket så til de grader hvorfor indre reiser er så omholdte.

Jeg senket frekvensen i egen kropp til tethra niveau for lettere å komme i kontakt med det egentlige. Reisen startet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Adolf Vind Birchelands verden..

Adolf Vind Birchelands verden..
den som kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorlig, har faktisk fattet begge deler lige dårlig..