fredag 17. juli 2009

Sommertid er selvsagt teltliv.


av Adolf Vind Bircheland

Sommertid er selvsagt teltliv. Jeg har i alle år vært en formidabel telter, og finner en utrolig glæde i det å nyde dets glæder. Jeg har gjennom et langt liv campert både uta- og innaskjærs i all slags vær.

Bildet er fra ferien 2008 på Rummelhoff camping i Østerrike. Været var særdeles utmerket på det tidspunkt. Men å sove i telt i tordenvær og pøsende regn er en virkningsfull opplevelse. Jeg drømte den natta at jeg var på jordomseiling. Når jeg våkna skjønte jeg de liflige drømmer uten hverken kaffegrut eller drømmetydning.

Luftmadrassen jeg hvilte mitt legeme på duppet på "bøljan blå." Jeg forstod straks hvorfor det var ledig teltplass så sentralt på campingplassen. At jeg slo opp teltet der det var en anelse dump kunne på det tidspunkt ikke settes i sammenheng med påfølgende uvær. Det er en meget rik opplevelse å være på ferie uten å eie et tørt plagg! Og all den gode "tørrmaten" var heller ikke så tørr lenger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Adolf Vind Birchelands verden..

Adolf Vind Birchelands verden..
den som kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorlig, har faktisk fattet begge deler lige dårlig..