fredag 31. juli 2009

Tondyldbærene er på markedet !!!!


av Adolf Vind Bircheland

Fra min kontakt i det store utland fikk jeg i dag et fotografi i posten om at de aller første Tondyldbærene i årets sesong er kommet på markedet. Kvaliteten sies å være mektig god.

På grunn av lunefulle værguder meldes det om begrensninger i mengden høstet Tondyldbær.

Jeg kan herved, meget stolt, meddele at jeg har fått bestilt de råvarene som behøves for en særdeles spennende og produktiv høst. Det er travle tider i vente med klargjøring av tappe- og setteutstyr. Holder en sølvknapp på den gode glassdunk. I den senere tid er det kommet på markedet plastdunker! Resultatet ved bruk av sådant simpelt utstyr er rapportert som bedrøvelig.

Nu gjenstår å organisere transport av Tondyldbærene til Norge slik at en unngår Toll- og avgiftsfanter. Jeg gleder meg stort til årets katt og mus lek, som går ut på å få alle varer og tjenester levert toll og avgiftsfritt til mitt tapperi.

Jeg har lenge gått som katten rundt den varme grøten hva angår forsøksprosjektet med Tondyldbærcognac. I går aften ble fristelsen for voldsom, og jeg smakte, smakte og smakte på det så nirvanske stjerneprodukt. Det stod med ett klart skrevet, på den mentale skjerm, at det snart ferdige produkt snart er klart til å tilbydes de mest eksklusive restaurationer på continentet. Mye arbeid gjenstår, men en stor fremtid for produktet anes.

Det tillyses Oktoberfest i Egersund, og det jobbes på spreng med å få smaksprøver på markedet til denne så eksklusive og banebrytende happening.

1 kommentar:

  1. Æg glede mæg sjikkele te å kåma å smaga på goe Tondyldbærvin. Håba årets haust verte liga goe te å jobba mæ så før i tiå. Kokke te Adolf Vind Bircheland.

    SvarSlett

Adolf Vind Birchelands verden..

Adolf Vind Birchelands verden..
den som kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorlig, har faktisk fattet begge deler lige dårlig..