tirsdag 14. juli 2009

Nyd de glade agurktider!!


av Adolf Vind Bircheland.

Noe af det bedste med den lyse sommertid er den gode tilgangen på bagatellmessige nyheder. Ting som ellers i året ville blitt forbigått i taushet får nå meget store oppslag.

Jeg er derfor en meget stor tilhenger av nyhedsbildet om sommeren. Jeg ville foretrukket at de såkalte "agurktider" inntok også resten av året! Hvem blir vel lykkeligere av å høre om flommer og manddrab under fjerne himmelstrøk.

I disse sommertider opplever vi at en dukkeliknende figur sitter på et unevnelig sted og sprer om seg med jærske uttrykk på både det synlige og det mer private. Dette morer og undrer oss så meget at det gode humør sniker seg inn i kroppen og gjør hverdagen blid.

Blant mange "agurknyheter" finner jeg det verdt å nevne en her omboende journalist i lokalavisen som viser en spesiell interesse for Adolf Vind Birchelands heieområder. Dette ved at de laget et dertil oppsiktsvekkende innslag i sommertorget i nevnte avis. Fornøyelig lesning om jeg så må sige. Nu blev dette oppslaget "varslet" meg i kaffegruten så jeg var forberedt. Trodde nok at interessen rundt "Mysteriet Adolf Vind Bircheland" hadde avtatt såpass at redaktøren i Dalane Tidende heller ville bruke spalteplass på andre ting. Gøy var det uansett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Adolf Vind Birchelands verden..

Adolf Vind Birchelands verden..
den som kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorlig, har faktisk fattet begge deler lige dårlig..