tirsdag 8. september 2009

Bre dine vinger..., over Europa..!!!

av Adolf Vind Bircheland.

Ingen kan tenke alt riktig alene. Mange har forsoekt, mange har kommet et stykke paa vei. Livsveien er forunderlig og uforutsigbar for de fleste. Lykkeligst er man kanskje nar man ikke visste det. Jeg har lenge jobbet med det at lengte til steder man ikke er. Jeg finner det paakrevd at befinde mig annet sted for at faa et klarere lys over hverdagslandskabet.

Utlandet er et perfekt sted at betrakte sitt virke fra. Jeg er umaatelig glad i heieomraadene omkring Vind Bircheland, og Beiarlunden vil for alltid vaere selve rosinen i indrefileeten.  Men verden er faktisk mer enn det. Noen fjellnabber, og noen mil er alt som skal forseres saa er det hele anderledes.

Det Adolf Vind Bircheland har hatt vanskelig at forstaa er alle de menneskene som til stadighet legger begrensninger paa hverandre. De elsker at finne feil paa andre for paa den maate at hevde seg selv oppover. Dette blir for meg saa feil, saa feil.

Jeg er den stoerste tilhenger av at folk er forskjellige. Jeg elsker ulikhetene blant oss. Intet ville vel vaert mer kjedelig enn at alle hadde vaert som Adolf Vind Bircheland!!??. Mange i lokalmiljoet og nasjonalmiljoet jobber for at andre skal ha det morro. Det er ogsaa en maate at faa benyttet seg selv, ja naermest i ren terapiform. Ingens motiv er at kun underholde andre, egenterapien er virkelig et viktig og nodvendig element i det hele. Man ser det best paa avstand.

Jeg har det aldeles utmerket, og gleder meg stort til "Nisser og Bjerga" som skal underholde oss i juletider. Jeg sender med dette varme tanker og hilsninger til den flotte gjeng der er i arbeid for at forme showet.

Vannpumpene gikk i stykker paa Hagabussen, og sjaafoeren har konstatert svineinfluensa. Saa oppholdet her i utlandet er forlenget paa ubestemt tid. Hadde jeg bare funnet en med fugleinfluensa!!! Da skulle jeg ha satt han sammen med sjaafoeren som har svineinfluensa. Da hadde vi kanskje plutselig hatt griseflaks!!

1 kommentar:

  1. Henning Homdrom Hamse8. september 2009 kl. 19:38

    En meget hyggelig kveld i gaar aftens Herr Adolf. De er vel sannelig en bevarelse. Gud begave meg vel!!!

    SvarSlett

Adolf Vind Birchelands verden..

Adolf Vind Birchelands verden..
den som kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorlig, har faktisk fattet begge deler lige dårlig..