fredag 11. september 2009

En aften i Anderledeslandet!!

av Adolf Vind Bircheland.

Selvsagt skal man ikke bare leve et liv med dans på roser!! Man skal ha det gøy, og le også. Det å le høyt og sammen med andre er helsebringende. Dette viser ny forskning soleklart.

Jeg er så imponert av det som forskningen til enhver tid finner ut av. Kaffe var i mange år særdeles usunt, noen års forskning og..., vips så var kaffe ikke farlig lenger. Jeg har alltid hatt en forkjærlighet til kokt egg. Til min fortvilelse har forskningen sagt at egg var usunt da det inneholdt kolesterol! Min selvpålagte avholdenhet til egg ble her om dagen snudd til ellevill og uhemmet eggspising. Hvorfor? Jo, forskningen konkluderte med at det kolesterolet som var i egg slettes ikke var av den farlige sorten. Herlig! Nu venter jeg på helsevin, kondisjonssigaretter, slankesjokolade og andre helsebringende produkter.

Min umistelige venn, Arnt Olav Klippenberg, for tiden på ferie i utlandet "fortviler" over oppdagelser av utenlansk skjønnhet og velbefinnende. Han sammenlikner nydelige rundkjøringer med norske "kumlokk", og den særdeles vakre Helleren i Jøssingfjord har stupt på skjønnhetsskalaen! Jeg var selv beskuer av vakre hestedrikker i Slovakia. Nu har det seg slikt at det kryr av vakre hestedrikker i Tondyldlundene der. Ingen er alikevel i nærheten av Nyeveiens hestedrikke der den ligger så vakkert plassert ved slettebøvannets bredd!!

Det er nok mange vakre ting i utlandet, men de mangler jo en særdeles avgjørende ting. Nemlig sentral beliggenhet!!! Det nytter lite å utsmykke vakre rundkjøringer på Rivieraen. Noe så håpløst! Har de kanskje ikke hørt om den viktige verdensbyen Egersund? Jeg bare undres..Jeg var en gang i en by som hette Paris! Vet dere hva? De hadde pinede hermt etter Varbergtårnet i Egersund. De hadde plassert sitt Varbergtårn midt i byen! I Paris er de ikke så heldige som i Egersund som har en fjelltopp midt i byen å sette tårnet sitt på! Nei de måtte plassere den like ved si Eieåne. Jeg tror de kalte den for "Seinen"! Er ikke rart det tenkte jeg, for helsikke så seint vatnet rant der!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Adolf Vind Birchelands verden..

Adolf Vind Birchelands verden..
den som kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorlig, har faktisk fattet begge deler lige dårlig..