lørdag 5. september 2009

Lyd fra det store utland!!

av Adolf Vind Bircheland

Ja, her i utlandet skjer det jammen ting. Det er godt jeg har rikelig erfaring fra verdensbyen Egersund. det blir saa meget lettere a takle ting pa strak arm da.  Vi var vel neppe mer enn akkurat passert grensen til Tyskland da vi fikk truffet kriminalitet pa det groveste. Fotoapparat var plutselig borte sammen med penger og PC. Heldigvis hadde jeg 20 euro i mynt som ikke ble tatt! Da tok jeg like godt tre lodd i det nasjonale lotteri for avholdsfolkets forening. Jeg vant like enkelt som lett den nette sum av 10 000 euro, da blev den ferien reddet.

Har dog noen problemer med at laste bilder til internettet for at dele de mange vakre visuelle inntrykk der bliver meg og oss til gunst. Nu har vi reist noen dager rundt i Preussen og er nu vel installert i Slovakia. En aldeles nydelig kultur med flotte mennesker.

En oppklaring er krevd av dere lesere. Ja, ja og ja Per Pollestad var pa Reperbahn i Hamburg, og efter hva jeg kunne fornemme hadde han benyttet en betydelig sum Euro til glede og forlystelse. Vel, han er et voksent menneske!!! Et meeget storvokst menneske til og med. jeg far prove etter fattig evne a innprente i ham de dannede og vakre holdninger som jeg besitter. Jeg kan imidlertid for enhver nu afkrefte at Per Pollestad ikke  er i naerheten av a eie en kunstersjel i sitt omfangsrike legeme. Njet, nada, zip, no, nothing forever! Han er og forblir jaerbu...

Vel det besudler pa ingen mate min livshverdag. Nu skal jeg straks holde foredrag for en betydelig mengde fremmotte moteinteresserte kunstnersjeler. Temaet er det saa omholdte "Blink med lysan", som i kjaere Egersund sprer seg fra hus til hus i stadig storre tempo. Det er meg kommet for oeret at "Norge Rundt" redaksjonen har fattet interesse for fenomenet med all sin vennlighet og livsglede. Det sonderes muligheter for et innslag pa selveste fredagskvelden. I beste sendetid.

Vel. takk for nu. Nye opplevelser ventes , og den personlige opplevelseskonto skal bli velfyllt foer vi setter oss i Hagabussen, og vender panser og grill mot nord igjen. Jeg ser ikke bort ifra at jeg lar lese fra meg igjen!!

"Ingen vet hvor Adolf Vind Bircheland og Per Pollestad hopper, ingen vet hva som skjer da vi fyller vores kropper med nytraktet vin fra Tondyldlunder og bakker og berg utmed havet"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Adolf Vind Birchelands verden..

Adolf Vind Birchelands verden..
den som kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorlig, har faktisk fattet begge deler lige dårlig..