mandag 28. september 2009

Selvironi er "gøy".


av Adolf Vind Bircheland
Jeg fikk forleden telefonisamtale af min eiegode venn Per Pollestad, (Podlesten), meldingen der blev mottatt kunne ingenlunde disputeres til tvil og uklar samtale.
"Du må kåma hittøve med ai gong Adållf, å du ska få sjå kæ di he gjort med dai så bu på Årre". Jeg bestillte straks en drosjebil, for å ta mitt kunstnerlegeme til de grønne stepper som er innrammet i vakre håndlødde gråstensrekker Jeg forstod at Podlesten var i et godt humør over de "skøyerne" som hadde pyntet litt på de omboende på Orre sitt omnipotente selvbilde i form av skiltnavnet til deres uttalte lune , og luftige hjemsted.
Jeg har i eftertid vært i personlig kontakt med Statens navnekonsulentbyrå der det i sin tid var en akseptert oppfatning at der tre hus eller fler var samlet kunne betegnelsen "sentrum" tilknyttes stedsnavnet. Så var den misforståelsen tåkelagt!!!
Et stort og rungende H U R R A for Sylfest Lomheim og Gaute Hårr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Adolf Vind Birchelands verden..

Adolf Vind Birchelands verden..
den som kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorlig, har faktisk fattet begge deler lige dårlig..