tirsdag 15. september 2009

Høst å sånt..


av Adolf Vind Bircheland
Vi står på terskelen til den mørke årstid. Så herlig dere. Tenk at nå slipper vi unna dårlig samvittighet for å ligge på sofaen med ei god bok om f.eks "kloppabygging før og nå".
Jeg skal i aften tenne noen ekstra stearinlys og ønske den mørkere årstid hjertelig velkommen. Naturen får hvile, og nytt liv forberedes under hver tue. For et privilegium det er å bo i dette vakre land. Heieområdene rundt vakre Vind Bircheland og i særdeleshet Beiarlunden blir som gullforgyllte i årstidens skrå sollys.
Jeg vil slå et slag for "smilet" og "vinket", og understreke dets universelle betydning. Det er mange mennesker i verden som skulle ønske de hadde mer å være takknemlig for, og smile av. Det underlige er at jo mer velstående vi blir, jo mindre smiler vi og høyere roper vi ut hvor elendig allting er. Jeg er så drittlei mennesker som klager og sutrer for bagateller, la heller takknemligheten få plass i livet!
Jeg ser tilbake på en aktiv og særdeles god sommer med visefestival og besøk til de fortyllende Tondyldvinmarker i Slovakien som absolutte høydepunkt. Nu forberedes høst og vinter på det mentale plan. God litteratur skal leses og poesiaftener i klubben oppleves. Lageret av Tondyldvin er så rikholdig at jeg ser neste vår vel i møte, og for egen regning ble tondyldcognacen så vellykket at utenlandske spiritoushus har meldt interesse.
Til slutt vil jeg som det upolitiske mennesket jeg er takke de folkevalgte for alle gode påfunn og uttalelser, særdeles varme tanker til sauegjetergruppen på vestlandet som får et nytt medlem. Alle karrikaturtegnere flagger på halv stang idag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Adolf Vind Birchelands verden..

Adolf Vind Birchelands verden..
den som kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorlig, har faktisk fattet begge deler lige dårlig..