mandag 31. august 2009

Reisefeber, nu skal det reises som det aldri før er reist!!!

av  Adolf Vind Bircheland

Åhh, jeg må bare meddele at jeg har feber!!! Reisefeber. Jeg har i flere måneder sett frem til bussturen sammen med Per Pollestad til Tondyldlundene i Øst Preussen og Slovakien. Nu er dagen kommet, og det er kun timer til afreise.

Sitter her med en liten Tondyldlikør, ser på billettene og rett og slett bare storgleder meg.

Vi skal oppleve finkultur, drikke gode viner og smake på nydelig Tondyldvin. Jeg skal også holde et foredrag i en landsby utenfor Breslauh, og temaet er selvfølgelig "blink med lysan". Egersund er jo blitt en  mye gladere by etter at folk igjen begynte å blinke med lysan!

Nu venter jeg lige bare på Podlesten, og jeg skal virkelig prøve å lære Podlesten noen eksklusive manerer. PS! Podlesten er jærsk så  både språk, lyder og kroppslukt lett kan forveksles med det som antageligvis blir benyttet i gårdsdrift. Forbedringspotensialet er så til de grader til stede at dette må bare bli suksess.

Jeg skal forsøke å oppdatere dere om turens gang efterhvert som begivenhederne avstedkommer.

1 kommentar:

  1. Henning Homdrom Håmse1. september 2009 kl. 09:33

    Leser Deres blog med den største interesse. Jeg befinder mig selv for tiden i Denzhigh, og vi avventer den store maskeraden. Vi glæder oss veldig til denne så sannselige begivenhed.

    Jeg leser at De og Herr Pollestad er på vei nedover til dette herlige område av Europa. Det edr et yrende teltliv på kempingplassene og det meldes om god stemning og liflige fruentimmer. Jeg er dog noget usikker på hvor interessert De er i det åpenbart så svake og ringe kjønn? Men så er det ihvertfall her nede.

    Velkommen skal dere være. Skal hilse spesielt fra monsieur Alfons

    SvarSlett

Adolf Vind Birchelands verden..

Adolf Vind Birchelands verden..
den som kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorlig, har faktisk fattet begge deler lige dårlig..