lørdag 8. august 2009

Blåskjell kan være skummelt!!



av Adolf Vind Bircheland

Så fargerikt og maritimt dette bildet enn ser ut er det grunn til å slå alarm.

Her er den sikre vei til en fandens tilværelse avbildet i all sin lugubre prakt.

Jeg skulle her forleden vise at jeg satte pris på at Per Pollestad (Podlesten) var returnert til gamlelandet. Jeg hadde "kjøpt" inn godt drikke og sanket blåskjell i Mong. Fersk loff fra Kalles exclusive Bagheri ble erhvervet. Jeg hadde beredt grunnen til en ordentlig "høydare" av en velkomst hjem, hvitvinsdampede blåskjell i Champagnesorbe og tilbehør!!

Kvelden gikk så til de grader fra høydepunkt til høydepunkt. Vi lo og hadde det aldeles fortreffelig...., helt til kl 2247. Da brøt, om jeg så må si helvede løs. Ord er altfor fattige til å beskrive det som videre forløp.

Jeg fikk sendt Podlesten ut i badekaret der han lå i en svært ufotogen stilling. Podlestens tarmer pratet så høylytt at det hørtes ut som japansk fjernsynsteater.

Hold an!! Hold an!!! Jeg skal ikke på noen måte dypdykke mer i denne så forferdelige kveld. Podlesten ble sendt til Jæren med ledsager fra Røde Kors, eller som Podlesten så ynkelig hvisket:" Du må ringja te Raue kråssen før æg doyr" .

La dette eksempel fungere som en påminnelse om at det er mye skummelt i havet. Pass eder for sesongens såkalte delikatesser. Svineinfluensaen blir som et lite nys i forhold til dette her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Adolf Vind Birchelands verden..

Adolf Vind Birchelands verden..
den som kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorlig, har faktisk fattet begge deler lige dårlig..