lørdag 1. august 2009

Interessant tema til tanke og debatt


av Adolf Vind Bircheland

"Livets sirkel" er omsnakket og besunget i uminnelige tider. Det nærmeste mennesket noen gang er kommet et svar er i måling av elektriske frekvenser.

Den første frekvens som avansert måleutstyr har registrert hos et nyfødt barn er på Deltanivå. Den siste frekvens som er målt før et menneske har passert sløret og gått over til andre siden er nettopp Deltanivået. Alfanivået er våken tilstand.

Dette er en meget interessant lærdom, som de som har interesse for slikt, vil finne kunnskap som vil bli umistelig.

Det er dog viktig å opprettholde balansen mellom de to dimensjoner. Jeg finner glede i det faktum at Vår herre aldri stenger en dør, uten å åpne en ny. Somme tider kan døråpningen være vanskelig å få øye på, men den er der. Alltid.

Dersom du som leser har tanker om dette temaet ville det vært hyggelig med din kommentar og undring over livet. Selv om livet ikke bare er en dans på roser, det skal jo være latter og moro også!!

2 kommentarer:

  1. - Er jeg fortsatt meg når jeg blir 9 år, spurte min sønn like etter jul. Han har bursdag i begynnelsen av februar, og hadde begynt å grue seg litt. - Jeg vil ikke bli 9 år hvis jeg ikke kan fortsette å være meg, fortsatte han. Mora forsikret at dette vill gå bra - vi er fortsatt oss, selv om vi fyller år. Og et stykke på vei stemmer det? Eller?

    Hilsen Inger

    SvarSlett
  2. Meget godt spørsmål Inger, og en utrolig interessant vinkling. På cellenivå fornyer vi oss kontinuerlig og etter et visst antall dager er alle celler i kroppen fornyet. Alstå kan man til en viss grad si at "kroppen" er ny! Sjelen er dog uforandret, den består ikke av celler. Kroppen tilhører denne dimensjon, sjelen tas med videre til neste dimensjon, altså etter at man har forlatt det jordiske livet. Hva er det som gjør at vi kommer i sinnstemning av vakker musikk. Hva som gjør at legemet heler sår har ingen vitenskapsmann til dags dato funnet ut! Man kan undres over så mangt!

    SvarSlett

Adolf Vind Birchelands verden..

Adolf Vind Birchelands verden..
den som kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorlig, har faktisk fattet begge deler lige dårlig..