søndag 9. august 2009

Jeg er rik som har en hengekøye..


av Adolf Vind Bircheland

Jeg er så overmåte fristet til å lette litt på det personlige slør. Her er min faste plass sommerstid, i hengekøyen. Åhh så mange vidunderlige stunder jeg har hatt nettopp her.

Den som er frisk og har en hengekøye er et heldig menneske. For en vakker tilværelse det er å se svalene flyve høyt, se måkene som glir over himmelen i ulike svinger og formasjoner. For et kunstverk som presenteres i skyene. Jeg har sett mange artige figurer og fantaserer livlig over andre ting som skyene er nøkkelen til. La meg også innrømme at jeg er eier av en Ipod fyllt med vakker musikk.

Når kvelden kommer finnes intet skjønnere enn å tenne stearinlys rundt i hagen og se på stjernene som dukker opp over horisonten og glitrer så fjernt og mystisk ned til meg i hengekøyen.

Ja, la meg lige si det slig at det har vært aftener der har været så vakre at jeg ikke ville afbryde det hele, men krøpet under teppet og latt tingene skje. Jeg sover meget godt under åpen himmel.

Tondylvinen passer perfekt til nettopp slike anledninger, og i løpet av sommeren går det nok med noen ekstra flasker. Ja, sannelig er jeg et rikt menneske som kan unne meg denne luksus. Det farligste som kan skje er at jeg blir stukket av en mygg eller to. Sånn som verden fremstår forøvrig idag synes jeg at den risikoen er at leve med!

Har du ikke, så kjøp straks en hengekøye, plasser den med flid og gjør det koselig rundt den. Du vil garantert få et rikere liv!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Adolf Vind Birchelands verden..

Adolf Vind Birchelands verden..
den som kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorlig, har faktisk fattet begge deler lige dårlig..